"..aku mahu jadi lebih baik walaupun tidak bisa padamkan kesalahan-kesalahan masa lalu.."~Aini Amirah
Amira :): Bandung, Indonesia.

Friday 8 July 2011

Bandung, Indonesia.

ok sebenarnyaa kite teringin nak pergi bandung lagi. maklumlahh kite tak lahh seKAYA awak kan. hanya mampu melancong kat bandung je. haha..padahal bulan 10 nie ibu nak pegi europe ==' masa first2 pegi jakarta dgn bandung tu excited lah jgk kan. tapi masa mula2 1st and 2nd day tu. bila hari ke tiga, empat, lima tu dah macam boring pulak. masa kat sana ofcourse lah nak shopping kan. tapi ibu mcm takut2 je nak shopping sebab mana lah tahu kena tipu ke org sana hentam mahal2 padahal murah je! aku pon rasa takut2 nk pilih baju apa semua. masa kat sana tu shopping sakan lah jugak sebab murah. tapi disebabkan ibu takut2 nk shopping so takde lah beli brg banyak sangat. kalau shopping kat jakarta, boring sebab ibu kota nyaa sama je mcm kl. tapi jakarta lagi teruk kalau jam tu, memang gilaa lah dengan bunyi hon kereta2 lah semua. kat kl ade ke rakyat malaysia buat mcm tu bila jamm?<--heheh mengutuk pulak. jam kite senyap je pemandu pon tak berani nak hon2 ape semua. tapi bila sampai bandung ok je. bandung BEST! macam cameron highland. sejuk.. tapi yg sejuk tu dekat atas2 bukit la. yg best tu bandung memang menjadi tarikan pelancong lah. kalau pergi bandung memang tak sah kalau tak pergi ke tangkuban parahu. bukan perahu tau. mula2 aku ingatkan signboard tempat tu tersilap ejaan jadi parahu rupanyaa memang parahu pon.

image from Mr.Google lahh..

hihi. ape yg ade kat tangkuban parahu nie? ade 'cawan gergasi' lahh. ape tu? alahh, itu lah gunung berapi yg masih aktif tau. kat malaysia nie alhamdulillah takde pon gunung berapi nie semua. masa pergi sana tu perjalanan memang lama sebab kena naik atas bukit kan. memang sujuk sangat. bila sejuk tu mestilah ade kabus2 kan. kalau nak pergi kena waktu pagi lah. masa kat sana tu aku bosan sebab tak tahu ape yg menarik sangat. haha.. sebab kabus tu menghalang penglihatan ku nak tengok cawan gergasi tu. nk tengok ke mcm mana rupa nyaa? ini diaa....

image dari google..

bagi aku gambar nie nampak menakutkan.. sebab itulah gunung berapi yg masih aktif. rasa takut pulak kalau lah masa aku kat sana tu tiba2 lava tu keluar time tu aku ada kat sana lagi lah takot. kalau aku takde mcm mana? haha.. mengarut lah kau amira. ok kite tukar topik okay. baru2 nie bandung dah ada taman tema tertutup. macam kat times square tu. kst malaysia kite ade cosmo world. kat singapore ade universal studio. singapore pon belum ku jelajahi. insyaallah satu hari nanti yaa. sambung balik, nama tempat tu ialah trans studio.


ok..ini lah dia trans studio nie baru je dibukak pada tahun nie kot. tempat nie memang manarik aku nak ke sana lagi. aku nk pegi sana pon cuma ada 2 tujuan je. first, nak shopping sakan lagi. ohh ya lupa pulak. kalau shopping kat bandung memang berbaloi lah. bukan nak shopping barang tiruan tau. contoh jenama2 terkemuka kat sana yg original memang murahh. tu lah yg best! tujuan yg kedua nak pegi trans studio lah. haihh... penat aku menaip nie. maklumlahh baru nk update blog yg tak seberapa nie. kByee :)

No comments:

Post a Comment