"..aku mahu jadi lebih baik walaupun tidak bisa padamkan kesalahan-kesalahan masa lalu.."~Aini Amirah
Amira :): JIRIM siri-3

Sunday 18 December 2011

JIRIM siri-3

asalamualaikum warahmatullah.. dah tiga hari nie saya tak online facebook,twitter,blogger,tumblr. ternyata ade jugak perkara yg lagi BEST dari online sepanjang hari duduk depan laptop nie. hehe.. mana saya menghilang? dok ahh..ado je aku kat kem an-naim kat hulu langat tu. program JIRIM siri ke 3 lah. tahun lepas pun ade. tapi asma dgn hajer je yg pegi. tahun nie saya pulak pegi dgn asma and hajer(loudspeaker). aktiviti dia semuanya menarik. lebih2 lagi 'jungle trekking' maklum lah, first time saya masuk hutan. sebelum nie tengok hutan dari jauh je. masuk hutan pun ade rasa seronok,takut....err, mcm2 ado lah. lepas tu main lumpur. baring atas lumpur. hehe...tu pon best. tapi baju kotor lahh. bukan kotor sikit. kotor banyak! lepas tu pegi mandi air terjun. ini kali kedua dalam seumur hidup saya mandi air terjun. sangat awesome! air terjun mana ada panas kan?. sejuk je.... siap basuh baju dan kasut lagi kat situ. haha.. saya tak sempat nak ambik gambar kat sana sebab kalau bawak pun nnti takut hilang. so, malas nak bawak. handphone pon tinggalkan kat dlm chalet. haha.. yg nie lupe nak cakap. kite tido dalam chalet tau. hehe..ibu hantar ke kem an-naim tu awal pagi lagi. saya,asma,dan hajer. letak beg kat dalam dorm asrama yg disediakan kat situ. first2 masuk tu..........err, macam kat dalam cite 'juvana' pon ade. terasa macam pelajar juvana pon ade. padehal itu dorm asrama lelaki kiteorang masuk. lagi pun masa tu pelajar lain tak sampai lagi. pemilik yg dtg tu suruh lah masuk dlm dorm. sebiji macam dalam cite juvana. haha...lepas tu ade abg fasilitator nie bagi tau, asrama perempuan kat chalet tu.baru lah kite gerak ke dalam chalet. tah ape2 je kite masuk dlm dorm tu rupenye tempat lelaki. kite siap baring lagi atas katil dorm tu. jemur segala pakaian yg basah kat dalam tu. sebelum masuk dorm macam juvana tu kite pegi mandi "swimmingpool" bukan swimmingpool mcm kat condominium,apartment atau hotel2 yg ade kat kl nie. ini swimmingpool yg 'khas' air die...mcm air dalam lombong pon ade. kotor lahh.. tapi best jgk mandi kat situ. air pun sejuk.  kawan2 kat sana pun ramai. kite ade kawan baruu... Puteri Intan Diyana Azhar. panjang betul nama dia. org nye baik. sentiasa sedia membantu.. pegi mana pun saya dgn dia je. asma dan hajer tertinggal pulak. hihi... hajer kate, ''aini dah ade kawan baruu... :('' hihi. banyak ilmu yg saya dapat. saya sedar. betapa sayangnya Allah kat kita semua. tapi kita sering melupakanNya. banyak lagi nak tulis sebenarnya. tapi malas nak tulis panjang2 dah. ok, bye...asalamualaikum. :)

3 comments:

  1. salam :) aini , nama saya panjang kan ? hehe
    suka kawan dgn aini ;)
    rindu pula dekat aini <3

    ReplyDelete
  2. yup...panjang. nama pun sedap. org nye baik.. :) insyaallah.. jika diizinkan kite jumpe lagi. miss you. :)

    ReplyDelete
  3. hee :') terima kasih aini .
    syukur Alhamdulillah aini senang berkawan dengan saya :)
    all the best esok :)

    ReplyDelete