"..aku mahu jadi lebih baik walaupun tidak bisa padamkan kesalahan-kesalahan masa lalu.."~Aini Amirah
Amira :): Food Lover :D

Monday, 12 December 2011

Food Lover :D

asalamualaikum warahmatullah.. lama tak update blog. bosanbosan cuti sekolah nie tak buat ape pun. hati nie sakit je rasa nya. bukan sebab fullhouse je. sebab manusia2 yg bagaikan tak reti nk jaga hati dan perasaan org pun ade jgk. ahh, lupakan. hari nie bosan. so, kite cite pasal makanan. muhahaha... sape yg tak suke makan? semua org suke makan. kita kat malaysia ade mcm2 makanan. makanan 1Malaysia! hohoho...

kite Malaysia ade pelbagai jenis makanan kan? makanan dari kaum cina,melayu,india.. saya tak cereweaet sgt tentang makanan nie. ape yg saya makan, semua sedap je bila dah masuk perut.hehe.. saya tak tahu ape yg korang semua suke makan. so, antara makanan yg saya suke ialah..... Char Kuey Teow.

*gambar hiasan shj*

ini, number one favourite. ape yg saya tahu, Char kuey teow makanan dari masyarakat cina. kan?? sedappp sangat. jarang betul dapat makan nie. hari tu tengok kat astro prima, dlm rancangan Warung Kita tuu, ade pegi ke warung Malis Corner. tgk pengacara tu makann............ -,-' yg penting gerai tu ade dekat Taman Bunga Raya, Setapak. alahh, dekat je. lalan nak ke setiawangsa tu. dekat dgn kem ape ntah, PULAPOT? #betulkeakutulis?  sampai sekarang tak pernah pegi lagi warung malis tu. saya tgk dlm tv, org sanggup beratur panjang woo nk beli char kuey teow dia. ok, itu je yg saya tahu. takpe, nnti satu hari aku pegi sana! -,-

sekarang saya suke chinese food. bukan yg non-halal! -,- yg halal lahh. masa keje kat KLFC dulu, mak asma ade buat kan makanan ape pun saya tak ingat. tapi sedapp sangat. bukan selalu dapat makan benda tu. mcm Dim Sum pun ade bentuk dia. tapi lagi besar mcm Pau. dalam dia ade.......err -"- tak ingat.  hmm..mcm mana dgn masakan ibu? ibu saya bkn suri rumah. takde masa sgt nak masak. tapi ibu suke cuba buat kek. selalu ibu buat kek. kek coklat(takjadi),kek pelangi,kek gula hangus(sedap!) ,kek butter,kek...................takde dahh. hihi. bkn kek je ibu buat. kuih2 mcm kastard,pudding karamel, dll pun ibu selalu jgk buat. pernah ibu buat roti canai sendiri tau. bkn roti canai segera yg boleh beli kat tesco atau carrefour tu. sedap jgk. bila mkn, bukan lah selembut mcm kat kedai mamak. kedai mamak, org yg menebar roti tu pun pakar. ibu tak pakar pun mcm org yg buat roti canai mcm kat kedai mamak. haa...itu je yg ibu reti. memasak pun jarang. tapi buat kuih dgn kek selalu. semua sedap.. takde pun kata tak sedap. ok, bye.................................. :)

No comments:

Post a Comment