"..aku mahu jadi lebih baik walaupun tidak bisa padamkan kesalahan-kesalahan masa lalu.."~Aini Amirah
Amira :): Untitled

Sunday, 12 June 2011

Untitled

ini masa nya hati aku nak membebel. topik kali nie tentang masa depan kita. semua orang nak kan masa depan yg cerah kan? nak kerja bagus2, gaji besar hidup berumahtangga dgn aman damai tiada porak peranda lagi. semua orang nak mcm tu kan? ok masalah yg hati aku dapat kali nie, ialah KERISAUAN. ape yg aku nak risau kan? aku risau kalau masa depan aku hancur. sebab perjalanan hidup masih jauh. bak kata pepatah(betul ke pepatah?) 'kita hanya mampu merancang..' ye betul tu. aku setuju sangat kata2 tu. kerisauan makin jelas terpancar bila PMR menghampiri aku. banyak soalan yg bermain di fikiran aku. boleh ke aku skor PMR? boleh ke aku masuk sekolah sains tahun depan? subjek science maths pon selalu fail nak banyak berangan. boleh ke aku capai cita2 aku masuk universiti terbaik dunia? boleh ke jadi Doktor satu hari nanti? boleh ke aku jadi seorang yg berjaya? mana usaha kau amira? berangan banyak, usaha takde. and, tadi kakak aku duduk sebelah aku, dye cakap kat aku masa dye kat rumah tok, cu wati(makcik aku) ade ckp kat dye mcm nie..

cu wati : eh fah, pandai jugak mira tu kan..(means, dye cakap aku nie kira budak pandai lah)
kakak aku : pandai? kenapa?
cu wati : yelah, dye tu pendiam je duduk rumah tak byk cakap.

ok dialog dia aku dah lupa, asal kan korang faham ape cu wati ckp tu cukup lah. aku pon terkedu bila cu ckp mcm tu. aku pandai? haha..cu nie dah salah faham.. dye ingat aku nie pendiam, tak banyak cakap ape semua aku nie pandai lah. kakak aku dah tergelak2 bila dye cerita kat aku. yelah.. ade segelintir sepupu aku nie diorang semua pendiam je. otak diorang semua brilliant! adakah seorang yg pendiam tu pandai? ini lah dikatakan orang tua zaman dulu suka mentafsir benda yg bukan2! haihh.. tengok ape nak jadi. ok, topik lain pulak. tadi aku ade baca blog hidayah kejap. ok seriously hidayah pon mesti tengah fikirkan tentang masa depan kau kan? hmm.. aku masih pening. aku pon nak jadi seorang yg terbaik jugak. aku ade cita2 jugak. aku pon ade impian aku jugak. semmua orang mengejar dunia.(merepek) sudah la tu amirah. stop dreaming..

'ya Allah, letakkan lah dunia ditangan ku, jangan kau letakkan dihati ku.. Amin'

No comments:

Post a Comment